srijeda, 4. ožujka 2015.

Recenzija: Shutter island - otok misterije

Emitiranjem psihološkog trilera Otok Shutter započela je Mjesečna formacija. Organizator je Studentski katolički centar, dok je tema Mjesečne formacije  - strah i pobjeda tog istog straha. Tko se dvoumi oko gledanja ovog filma, možda ga recenzija koja slijedi potakne na djelovanje.

Otok Shutter je jedna od književnih uspješnica Dennisa Lehanea koja se proslavila 2003.godine, odnosno tada je zasjela na vrh većine bestseller ljestvica. Lehane je rekao da je pokušavao spojiti romantiku i horror, što je i uspio te unatoč mnogim nagađanjima, za priču se ispostavilo da nije istinita. Lehane se u potpunosti posvetio psihičkoj komponenti likova na taj način da čitatelje primorava da se poistovjete sa njihovim patnjama. Martin Scorsese, jedan od poznatijih redatelja u području filmskog režiranja, dobio je zadatak da te piščeve ideje prenese na platno i osigura isti doživljaj koji se dobiva čitanjem same knjige. Uloga američkog maršala dopala je Leonarda DiCapria što je i bilo za očekivati pošto je ova adaptacija bila već četvrta suradnja Scorsesea i DiCapria.
DiCaprio svojom glumom ostavlja dojam stvarnosti i vjerodostojnosti te ujedno dopušta da pokušavamo sami dokučiti što mislimo o njemu i liku kojeg tumači.

Unatoč tome što knjiga često govori više od filma, u ovoj filmskoj adaptaciji se to nije toliko primijetio. Naime, gledatelji sudjeluju u svim prikazima patnji i psiholoških stanja bolesnih zatočenika, a ono što knjiga opisuje, odnosno jezivu umobolnicu i pacijente, gledatelji mogu vidjeti, što ostavlja puno veći utjecaj na onoga koji gleda.

Američki maršal Edward Teddy Daniels odlazi u zatvorsku umobolnicu za teške poremećaje u kojoj istražuje nestanak pacijentice Rachel Soldano. Na tom izoliranom otoku,  na kojem se i nalazi umobolnica te kojem taman prijeti ogromna oluja, Danilesu se pridružuje i policijski partner Chuch Aule, koji djeluje kao neka konstanta. Partner je ipak netko kome bi Daniles trebao vjerovati pogotovo u teškim trenutcima jakih glavobolja te teških prisjećanja na njegovu tragičnu obiteljsku, ali i ratnu prošlost. Pred sam kraj Daniels ne zna kome vjerovati, sumnja u osoblje, u ravnatelja, partner nestaje, a film završava velikim obratom koji ostavlja kraj nedorečenim, odnosno omogućuje gledateljima da odluče što oni misle što se točno dogodilo, tko je kriv i zašto. No, u slučaju da gledatelji ne žele razmišljati o mogućem kraju, internetski forumi su puni ideja onih koji su svoje mišljenje odlučili podijeliti sa svijetom, tako oni „lijeni“ mogu naći zadovoljavajući odgovor ili ostati još više zbunjeni.

Film je namijenjen onima koji vole tajanstvene, komplicirane priče s velikim iznenađenjima. Također, dovoljno je blag, a ujedno i pomalo strašan, svim gledateljima koji nisu ljubitelji horrora te nemaju želudac za taj žanr. Tako da, ako stvarno želite iskušati limite svoje strašljivosti, započnite s ovim filmom, koji će vas prestrašiti, a dopustiti vam da mirno sanjate.

Magdalena Linde