ponedjeljak, 4. svibnja 2015.

Što i koliko čitaju dubrovački studenti


Polovica hrvatskog stanovništva čita knjige, podaci su to najnovijeg istraživanja o čitanosti u Republici Hrvatskoj predstavljeni na svečanosti otvorenja Noći knjige u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu. Najviše čitaju visoko obrazovani ljudi  koji žive u urbanim sredinama, mladi i žene.  Više od prosjeka čita se u Zagrebu, Primorju i Dalmaciji.

A što i koliko čitaju dubrovački studenti?

Milka Varela
Obožavam čitati, posebno volim čitat fikciju, young adult i povijesne romane. Zadnje što sam čitala je roman The fearless. Uglavnom čitam na engleskom jeziku jer su knjige puno jeftinije nego hrvatski prijevodi. Međutim zbog obaveza ne stignem potrošiti pet, šest sati na knjigu tako da nažalost ne čitam ni približno koliko bih voljela. Smatram da ljudi mojih godina uglavnom ne čitaju dovoljno.




Dolores Brbora
Trenutno čitam Tri posleratna druga od Đorđa Balaševića. Mislim da malo ljudi zna da on ima roman koji je potpuno na razini njegovih pjesama možda čak i bolji. Čitam jako često, zapravo svakodnevno. Čitanje me udaljava od stresne svakodnevice i njeguje mi sfere duše. Čitam sve što mi dođe pod ruku, ali preferiram fantastiku i znanstvenu fantastiku to je moja prva ljubav, od toga se ne mogu odvojiti. Mislim da slika čitanja nije toliko loša koliko se u javnosti predstavlja, mladi čitaju samo ih treba pronaći.






Luka Pleša
Uglavnom čitam ljeti jer zimi nemam baš previše vremena radi fakulteta. Čitam uglavnom fantastiku ili nešto stručno vezano za faks da malo proširim znanje. Mislim da su studenti jedna od skupina koja dosta čita, više nego ostali. Smatram da, bar što se studenata tiče, čitanje nije neki veliki problem.  
 
 
Mislav Ćimić
Volim čitati, ali kako mi studentske obveze za vrijeme akademske godine to previše i ne dopuštaju to se svodi na čitanje relevantne literature za učenje. Posljednja knjiga koja mi se svidjela bio je Prorok Kahlila Gibrana. To je jedna zaista posebna knjiga koju bih preporučio svima. Dotiče se nekih općeljudskih tema  i svatko može iz tih pričica izvući neku pouku za sebe. Mislim da mladi ljudi ne čitaju dovoljno jer im je svijest fragmentirana. Ljudi su previše uspjereni na medije i na sve ono što olakšava informiranje i obrazovanje, a druženje uz knjigu, nažalost, postaje sve manje popularno.


Marijana Matulović


 

 

Nema komentara:

Objavi komentar